SuperModerator BamSec1 Posted March 7, 2019 SuperModerator #1 Posted March 7, 2019 VA - Im Reich der Operette Volume 6 (2012) [Favoriten - Raritäten - Entdeckungen] Tracklist: 01. Max Schonherr Großes Wiener Rundfunkorchester - Der Geiger von Nussdorf 'Ouvertüre' 02. Helmut Krebs;Wilhelm Stephan;Radio-Sinfonieorchester Hamburg - Tausend und eine Nacht 'Nun lachst du wieder, du flüchtiges Glück' 03. Herbert Kegel;Rita Zorn;Radio-Symphonieorchester Leipzig - Gräfin Mariza 'Höre ich Zigeunergeigen' 04. Stuttgarter Philharmoniker;Josef Traxel;Fritz Marachek - Der Teufelsreiter 'Wenn du von mir nichts wissen willst' 05. Ernst Kozub;Fried Reimann;Großes Berliner Operettenorchester - Balkanliebe 'Leise erklingen Glocken vom Campanille' 06. Herta Talmar;Franz Fehringer;Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester - Adrienne 'Das Schloss Mon Bijou' 07. Werner Schmidt-Boelcke;Orchester Des Bayerischen Rundfunks;Christine Gorner;Harry Friedauer - Die Dubarry 'Reisen wir durch's Liebesland' 08. Franz Böheim, Max Schonherr, Franz Emmerich, Magda Steiner & Fritz Piletzky - Der Reiter der Kaiserin 'Die G'schichte vom goldenen Wienerherz' 09. Herta Talmar;Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester;Maurice Besançon - Der Graf von Luxemburg 'Wir bummeln durchs Leben' 10. Heinz Hoppe;Richard Müller-Lampertz;Rundfunkorchester Hamburg - Eine Frau von Format 'Morgen wirst du bei mir sein' 11. Großes Wiener Rundfunkorchester;Ruthilde Boesch;Max Schonherr - Hoheit tanzt Walzer 'Man preist in tausend Liedern dich' 12. Großes Wiener Rundfunkorchester;Max Schonherr - Die geschiedene Frau 'Ouvertüre' 13. Werner Schmidt-Boelcke;Münchner Rundfunkorchester;Anton de Ridder;Ruth Margret Pütz - Die ungarische Hochzeit 'Frag nur dein Herz' 14. Herbert Kegel;Ernst Kozub;Rundfunk-Sinfonieorchester;Ursula Richter - Die lustige Witwe 'Wie eine Rosenknospe' 15. Franz Fehringer;Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester - Jabuka (Das Apfelfest) 'Es war einmal' 16. Karl Terkal;Heinz Schröder;Christine Gorner;Südfunk-Unterhaltungsorchester - Über alles siegt die Liebe 'Jeder Blick, den du mir schenkst' 17. Rupert Glawitsch;Hamburger Rundfunkorchester;Kurt Wehofschitz;Wilhelm Stephan;Melitta Muszely - Heut' tanzt Gloria 'Querschnitt' 18. Großes Wiener Rundfunkorchester;Max Schonherr - Venus auf Erden 'Ouvertüre' 19. Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester;Rita Bartos;Willy Hofmann - Die Dollarprinzessin 'Dann singen alle Englein, Gott wie sind die brav' 20. Werner Schmidt-Boelcke;Anneliese Rothenberger;Münchner Rundfunkorchester - Die Dubarry 'Ja, so ist sie die Dubarry' 21. Rudolf Schock;Werner Schmidt-Boelcke;Margit Schramm;Berliner Symphoniker - Polenblut 'Hier Gebieter, nimm die Ährenkrone' 22. Franz Fehringer & Bettina Brucker - Die geschiedene Frau 'Kind, du kannst tanzen wie meine Frau' 23. Kurt Equiluz;Großes Wiener Rundfunkorchester;Max Schonherr;Liselotte Maikl - Der Schätzmeister 'O leg dein Händchen fest in meine Hand' 24. Robert Stolz;Wiener Symphoniker;Heidi Klug - Trauminsel 'Man nennt es Amor' 25. Rita Paul;Werner Eisbrenner;Franco Duval;Heinz Alisch Orchester - Die Kinokönigin 'In der Nacht, wenn die Liebe erwacht' 26. Werner Schmidt-Boelcke;Münchner Rundfunkorchester;Liselotte Schmidt - Die oder Keine 'Wenn du von Wien nach München fährst' 27. Rudolf Schock;Werner Schmidt-Boelcke;Münchner Rundfunkorchester - Paganini 'Schönes Italien' 28. Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester;Rosl Schwaiger - Die Geisha 'O tanz, du kleine Geisha du' 29. Werner Schmidt-Boelcke;Erika Köth;Münchner Rundfunkorchester;Kurt Böhme;Carl Hoppe - Banditenstreiche 'Nur mit Geld in Händen kann man Liebe spenden' 30. Großes Wiener Rundfunkorchester;Max Schonherr;Franz Borsos - Adieu, du liebes Elternhaus 'Wie man's macht, macht man's g'fehlt' 31. Richard Müller-Lampertz;Sonja Schöner;Rundfunkorchester Hamburg - Ännchen von Tharau 'Draußen ist Frühling, draußen ist Mai' 32. Wiener Symphoniker;Franz Lehar;Ester Rethy - Zigeunerliebe 'Hör ich Zymbalklänge' 33. Rita Streich;Wilhelm Stephan;Radio-Sinfonieorchester Hamburg - Tausend und eine Nacht 'Du Schlummer sacht' 34. Trude Eipperle;Josef Traxel;Südfunkorchester Stuttgart;Fitz Mareczek - Die Kaiserin 'Ja, so singt man und tanzt man in Wien' 35. Orchester Der Wiener Volksoper;Karl Terkal;Liselotte Maikl;Kurt Richter - Der Kurier der Königin 'Tausend Küsse tauschen wir' 36. Franz Fehringer;Großes Wiener Rundfunkorchester;Max Schonherr;Ursula Karp - Katja, die Tänzerin 'Ja, die Liebe hat zwei Trabanten' 37. Josef Schmidt;Frieder Weissmann;Orchester der Städtische Oper Berlin - Tausend und eine Nacht 'Launisches Glück' 38. Robert Stolz;Wiener Symphoniker;Heidi Klug;Claudi Nicolai - Trauminsel 'Ich hab' mich tausendmal verliebt' 39. Peter Anders;Ilse Hübener;Franz Marszalek;Kölner Unterhaltungsorchester - Liebe im Dreiklang 'Glücklich schätz ich mich' 40. Renate Holm;Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester - Der Vogelhändler 'Ich bin die Christel von der Post' 41. Nordwestdeutsche Philharmonie;Gustav Neidlinger;Wilhelm Schüchter - Die Fledermaus 'Mein schönes großes Vogelhaus' 42. Ruth Zillger;Jean Löhe;Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester - Marietta 'Marietta, du kleines Prinzess'chen' 43. Karl Terkal;Hamburger Rundfunkorchester;Wilhelm Stephan - Ein Walzertraum 'Da draußen im duftenden Garten' 44. Großes Wiener Rundfunkorchester;Max Schonherr;Hugo Meyer-Welfing;Jetty Topitz-Feiler - Die blaue Mazur 'Komm, ich sag' dir was ins Ohr' 45. Großes Wiener Rundfunkorchester;Max Schonherr - Die Rose von Stambul 'Sie glauben mein Herr' 46. Kurt Schröder;Sinfonieorchester des Hessischen Rundfunks - Die verwandelte Katze 'Ouvertüre' 47. Werner Schmidt-Boelcke;Orchester Des Bayerischen Rundfunks;Bruno Hübner - Die Tänzerin Fanny Elßler 'Ich spiel mein Stückel' 49. Heinz Hoppe;Richard Müller-Lampertz;Hamburger Rundfunkorchester;Sonja Schöner;Kurt Marschner;Hans-Otto Klose - Nanon 'Melodienfolge' 50. Leo Blech;Julius Patzak;Mitglieder der Staatsoper Berlin - Gasparone 'O, dass ich doch der Räuber wär' 51. Erwin Hartung;Ilja Livschakoff;Lilli Claus;Ilja Livschakoff Orchester - Clivia 'Zum Glücklichsein gehört nicht viel' 52. Herta Talmar;Franz Fehringer;Franz Marszalek;Kölner Rundfunkorchester - Herz über Bord 'Wenn das Herz auch spricht' Hurry if you want to download the album: this is a [Dead Links? Topic Removed!] thread. No mirrors will be added ... get it while it's hot! Hidden Content Give reaction to this post to see the hidden content. AND Hidden Content Give reaction to this post to see the hidden content. OR Hidden Content Give reaction to this post to see the hidden content. OR Hidden Content Give reaction to this post to see the hidden content. NO Password. Cheers, Bam
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now